Un any més, l’alumnat de 3r d’ESO ha treballat el projecte AIC “Es poden evitar les pandèmies?”, una proposta interdisciplinària que combina ciències, història I comunicació. A través d’aquest projecte, els estudiants han aprofundit en tres pandèmies que han marcat la història de la humanitat: la pesta negra, centrant- se en el cas de Londres del 1665; la grip espanyola del 1918; i la covid-19 del 2019.
A partir d’aquesta recerca, han comparat com es van viure aquests episodis en diferents moments històrics, analitzant-ne les causes, les conseqüències i les mesures que es van adoptar per combatre-les. També han reflexionat sobre la importància de la ciència, la higiene i la cooperació global per prevenir futures pandèmies.
Com a producte final, els alumnes han elaborat un pòdcast molt interessant en què donen veu a testimonis ficticis de cada època. En aquests episodis, podreu escoltar relats que us transportaran al Londres del segle XVII, a la dura postguerra del 1918 i al confinament del 2020.
Us convidem a escoltar els capítols i descobrir com, tot i els segles de diferència, les emocions i els aprenentatges humans continuen sent sorprenentment semblants. AQUÍ TENIU EL PÒDCAST!
Telèfon
936990353




